loading...
پاتوق بچه های خیابونی
رطبه گیر

<!-- Alexa Rank by www.1abzar.com --->
<script type="text/javascript" src="http://1abzar.ir/abzar/tools/alexa/?bg=FF9152&kc=5BDD2C&kadr=9&url=www.rezahafezi.ir&sh1=1&sh2=1&sh3=1"></script><div style="display:none"><h2><a href="http://www.1abzar.com">&#1585;&#1606;&#1705; &#1575;&#1604;&#1705;&#1587;&#1575;</a></h2></div>
<!--  Alexa Rank by www.1abzar.com --->

رضا بازدید : 15 سه شنبه 05 شهریور 1392 نظرات (0)
در اولین سخنرانی پس از حمله به سوریه
سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره تحولات لبنان، اوضاع فلسطین و حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه آغاز شده است.
کد خبر: ۳۱۸۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۵
سید حسن نصرالله گفت: کشورهای عربی در طرح اخیر خود امتیازات خطرناکی را به رژیم صهیونیستی دادند و این کوتاه آمدن اخیر اعراب مقابل اسرائیل ننگ تاریخی است. سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان به مناسبت گذشت بیست و پنج سال از فعالیت رادیو نور آغاز شد.
این اولین سخنرانی دبیرکل حزب الله بعد از تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک سوریه است.سید حسن نصرالله در این سخنرانی گفت: امروز درباره رسانه، تحولات لبنان، اوضاع فلسطین و حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه صحبت می‌کنم.
سید حسن نصرالله در ادامه گفت که وظیفه رسانه‌ها این است که حقایق را منتشر کنند و هرگز نباید خبرهای نادرست را منتشر کند. حتی در جنگ روانی نیز راستگویی نقطه اتکا و قدرت است.
وی ادامه داد: امروز بسیاری از رسانه‌ها وظیفه اصلی خود که انتقال صحیح خبر است را فراموش کرده و به دنبال دروغ، گمراهی و سرنگونی است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: متاسفانه ما امتی هستیم که فرصت‌های زیادی را از دست داده‌ایم و دشمن صهیونیستی از رویدادهای منطقه استفاده بیشتری را می‌برد.
نصرالله در ادامه صحبت‌های خود گفت: کشورهای عربی در طرح اخیر خود امتیازات خطرناکی را به رژیم صهیونیستی دادند، این در حالی است که انتظار می‌رفت در جریان بهار عربی بیشترین امتیازات به نفع فلسطینی‌ها گرفته شود. کوتاه آمدن اخیر اعراب مقابل اسرائیل ننگ تاریخی است.
پاسخ اسرائیل به پیشنهاد اعراب این بود که کشورهای عربی و نه فقط فلسطین باید به یهودی بودن اسرائیل به طور رسمی اعتراف کنند.
غرب و اسرائیل تمام تلاش خود را به کار بستند تا سوریه را از محور مقاومت دور کنند.نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود گفت: غرب و اسرائیل طی دو سال اخیر تمام تلاش خود را به کار بستند تا سوریه را از محور مقاومت دور کنند.
دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه با اشاره به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: حمله اخیر اسرائیل به سوریه این پیام را داشت که سوریه باید از معادله حمایت از مقاومت خارج شود.باعث تاسف است که برخی شبکه‌های ماهواره‌ای یعد از حمله اسرائیل به سوریه به تکبیر و هلهله پرداختند.
اسرائیل بداند که سوریه سلاح‌هایی به مقاومت خواهد داد که قدرت مقاومت را چندین برابر خواهد کرد و سلاح‌های منحصر بفردی خواهد داد که تاکنون مقاومت آن را در اختیار نداشته است.کدام کشور عربی از کشورهای پادشاهی و امارات و شیخ نشین‌ها بود که یک تفنگ یا فقط به فشنگ به مقاومت داد؟
همچنین وی درباره پاسخ سوریه به تجاوز اخیر اسرائیل گفت: پاسخ راهبردی دیگر سوریه باز کردن جبهه بلندی‌های جولان خواهد بود.همه گروه‌های مقاومت کمک کنند تا سوریه را از دستان آمریکا نجات دهیم

نصرالله: راهی جز آزادسازی سرزمین‌هایمان با مقاومت نداریم و همه گروه‌های مقاومت کمک کنند تا سوریه را از دستان آمریکا نجات د

رضا بازدید : 16 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)

ابتدا به تعداد هواپيماهاي موجود در نيروي هوايي مي پردازيم سپس به ذكر مشخصات آنها مي پردازيم

 

کارایی عملیاتی(%) ---- تعداد عملیاتی ---- نوع هواپیما

 

70؟ .................... 70 .................... اف-4

 

75 .................... 80(20فروند تمريني)... اف-5

 

60؟ .................... 50 .................... اف-14

 

80؟ .................... 20؟ .................... میگ-19

 

80؟ .................... 40(15فروند تمريني).... میگ-21

 

80 .................... 15 .................... میگ-23

 

80؟ .................... 25؟ ................... ميگ-27(منبع موثقي در دست نيست)

 

80 .................... 50 .................... میگ-29

 

90 .................... 25؟ ................... ميگ-31 (منبع موثقي در دست نيست)

 

80 .................... 44 .................... سوخو-20و22

 

80 .................... 35؟ .................... سوخو-24

 

80 .................... 10؟ .................... سوخو-25

 

90 .................... 25 .................... سوخو-27

 

70 .................... 25 .................... ميراژ اف-1

 

80 .................... 30 .................... آذرخش

 

90 .................... 10.................... صاعقه

 

80؟ .................... 5؟ .................... شفق

 

؟ .................... ؟ .................... توپولوف-16

 

80؟ .................... 12؟ ................... توپولوف-22 ام3(منبع موثقي در دست نيست
+ نوشته شده در  دوشنبه چهاردهم اسفند 1391ساعت 18:36  توسط مصطفی رشادی |  نظر بدهید

 

 
رضا بازدید : 498 شنبه 05 مرداد 1392 نظرات (0)
رضا بازدید : 11 شنبه 05 مرداد 1392 نظرات (0)

ویژگی‌های دومین پهپاد جاسوسی آمریکا «Scan Eagle» در اختیار سپاه پاسداران + فیلم و تصاویر

 

در سالگرد شکار پهپاد جاسوسی RQ170 توسط نیروهای مسلح کشورمان در شرق کشور، امروز شاهد انتشار خبر به دام افتادن یک فروند پهپاد شناسایی آمریکایی از نوع Scan Eagle به دست نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس بودیم.

این برای چندمین بار است که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی اقدام به جمع آوری اطلاعات از مرزهای جمهوری اسلامی ایران کرده و هربار با مقابله نیروهای مسلح کشورمان مواجه می‌شوند.

پهپاد Scan Eagle در ابتدا یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک و کم هزینه بود که توسط شرکت «اینسیتو» که یکی از شرکت‌های تابعه بوئینگ است، ساخته شد.

 

13546178451 ویژگی‌های دومین پهپاد جاسوسی آمریکا «Scan Eagle»  در اختیار سپاه پاسداران + فیلم و تصاویر

سامانه تصویربرداری نصب شده بر روی پهپاد اسکن ایگل

 

این هواپیما در ابتدا برای صنعت ماهیگیری و نظارت بر مناطق دریایی در هنگام ماهیگیری استفاده می‌شد اما بعدها تکنولوژی و قابلیت‌های آن بسیار افزایش یافت و امروز گونه‌های متفاوت آن برای تفنگداران دریایی آمریکا هزاران ساعت مأموریت را در عراق و مکان‌های دیگر انجام  داده‌اند.

ارتقای تکنولوژی اسکن ایگل از سوی شرکت بوئینگ آنقدر افزایش یافت که از آن به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین قابل حمل برای نظارت و کنترل مستقل در شرایط جنگی نیز استفاده شد و از ماه اوت ۲۰۰۴ برای جنگ عراق در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت.

 

13910914000131 PhotoL V ویژگی‌های دومین پهپاد جاسوسی آمریکا «Scan Eagle»  در اختیار سپاه پاسداران + فیلم و تصاویر

پرتاب پهپاد اسکن ایگل از روی عرشه ناو

 

درحال حاضر اسکن ایگل مجهز به یک دوربین الکترو اپتیکال، یک دوربین مادون قرمز و یک برجک ثابت سبک وزن با دامنه ارتباطات بیش از ۱۰۰ کیلومتر و استقامت پرواز تا بیش از ۲۰ ساعت است.

 
 

13910914000146 PhotoL ویژگی‌های دومین پهپاد جاسوسی آمریکا «Scan Eagle»  در اختیار سپاه پاسداران + فیلم و تصاویر

هواپیمای بدون سرنشین اسکن ایگل
 

این هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا، بسیار کوچک و غیرمسلح بوده و توسط نیروهای عملیات ویژه استفاده می‌شود.

این پهپاد با ۱٫۱۹ متر طول و ۳٫۰۵ متر عرض (دو سر بال) و ۱۸ کیلوگرم وزن برای پرواز نیاز به باند ندارد و در عوض با یک سامانه هوای فشرده به بالا پرتاب می‌شود و برای فرود هم یک جرثقیل با طناب و قلاب آن را در میان هوا می‌گیرد که تفنگداران دریایی آن را از روی ناوهای خود به پرواز در می‌آورند.

 

13910914000138 PhotoL ویژگی‌های دومین پهپاد جاسوسی آمریکا «Scan Eagle»  در اختیار سپاه پاسداران + فیلم و تصاویر

پرتاب پهپاد اسکن ایگل از روی عرشه ناو

پهپاد اسکن ایگل با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و سقف پروازی ۱۶۰۰۰ پا می تواند بیش از ۲۰ ساعت استقامت پروازی داشته باشد.

در ماه گذشته نیز یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی از نوع پریدیتور پس از تجاوز به حریم هوایی ایران در خلیج فارس، با واکنش سریع جنگنده‌های سپاه پاسداران روبرو و پس از شلیک جنگنده های سپاه به سمت آن، مجبور به ترک منطقه شد.

تجهیز سپاه به رادارهای کشف و شناسایی دقیق و رصد لحظه‌ای تحرکات و اقدامات نیروهای فرامنطقه‌ای و آمریکایی در منطقه خلیج فارس باعث شد این بار نیز پهپاد آمریکایی به محض ورود به مرزهای جمهوری اسلامی، شکار شود.

 

13910914000294 PhotoL ویژگی‌های دومین پهپاد جاسوسی آمریکا «Scan Eagle»  در اختیار سپاه پاسداران + فیلم و تصاویر
13910914000298 PhotoL ویژگی‌های دومین پهپاد جاسوسی آمریکا «Scan Eagle»  در اختیار سپاه پاسداران + فیلم و تصاویر
13910914000307 PhotoL ویژگی‌های دومین پهپاد جاسوسی آمریکا «Scan Eagle»  در اختیار سپاه پاسداران + فیلم و تصاویر

پهپاد «اسکن ایگل» در اختیار سپاه پاسداران

 

بنا بر این گزارش، چندی پیش جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل، ضمن محکوم کردن تجاوز پهپادهای آمریکایی به آسمان کشورمان، خواهان جلوگیری از این اقدامات شده بود.

رضا بازدید : 17 شنبه 05 مرداد 1392 نظرات (0)
ادعای اسرائیل: فروش 250 فروند جنگنده پیشرفته روسی به ایران

عصر ایران- یک روزنامه اسرائیلی ادعا کرد که روسیه در صدد فروش250 فروند جنگنده پیشرفته به ایران است.

به گزارش عصر ایران (asriran.com)، روزنامه اورشلیم پست نوشت: "براساس گزارش های بدست آمده روسیه قصد دارد در یک قرارداد بی سابقه تعداد 250 فروند جنگنده دوربرد "سوخوی 30" (Su-30) را به ایران واگذار کند."




این گزارش ها حاکی است تهران علاوه بر خرید هوایپماهای جنگنده از روسیه در نظر دارد تعدادی تانکر سوخت رسان هوایی را نیز از این کشور خریداری کند. این تانکرها قادر به افزایش برد هواپیماهای "سوخوی" تا هزاران کیلومتر هستند.

در همین حال مقامات دولتی اسرائیل با ابراز نگرانی نسبت به این گزارش ها گفتند که ایران با خرید جنگنده های "سوخوی" از قابلیت های تهاجمی دوربرد بهره مند خواهند شد.

به گفته مقامات اسرائیلی، روسیه با اجرای این طرح به دنبال رقابت با آمریکا است.

واشنگتن هفته گذشته از یک قرارداد چند میلیارد دلاری برای فروش تسلیحات به عربستان و سایر کشورهای منطقه خلیج فارس خبر داد.

برپایه این گزارش روسیه با وجود مخالفت آمریکا و اسرائیل اخیرا سامانه های پیشرفته ضدهوایی را برای محافظت از تاسیسات هسته ای در اختیار تهران قرار دارد. به ادعای این روزنامه، مسکو از این قرارداد دفاع و اعلام کرد که تسلیحاتی چون سامانه ضدهوایی ماهیت تدافعی و نه تهاجمی دارد.

اضافه می شود "سوخوی 30" یک جت جنگنده با گنجایش دو سرنشین و با توانایی پرواز در مسافت های طولانی و در شرایط نامساعد جوی است. این هواپیما از قابلیت های جنگی برخوردار است و برای گشت های هوایی، دفاع هوایی، حملات زمینی و نبرد هوا به هوا استفاده می شود.

منابع روسی این خبر را تأیید نکرده اند ولی اخبار مشابهی که تا کنون در این ارتباط منتشر شده اند نوعاً با تکذیب طرف های روسی همراه شده است .



 
رضا بازدید : 7 شنبه 05 مرداد 1392 نظرات (0)
شنبه 16 مرداد 1389

توجه:مطالب ذیل مورد تائید و یا رد مسئولین مجله هوایی نمی باشد و صرفا انتقال خبر است.  

براساس گزارش مرکز تحلیل تجارت بین الملل سلاح در روسیه ، ایران در حال اجرای برنامه ای برای به روز سازی تسلیحات نیروهای نظامی خود است.
به گزارش عصر ایران به نقل از سایت اینترنتی شبکه"روسیه الیوم"، اجرای این برنامه که از سال 2001 آغاز شده است، 23 تا 25 ساله طول خواهد کشید.
براساس گزارش مرکز تحلیل تجارت بین الملل سلاح در روسیه،  بخش اعظم برنامه به روز سازی تسلیحات نیروهای نظامی ایران مربوط به خرید سلاح و فناوری های نظامی از روسیه است.
ایران مبلغ 25 میلیارد دلار نیز برای اجرای این طرح در نظر گرفته است.
صنایع نظامی روسیه می توانند در سال های 2010 تا 2025 حداقل نیمی از این مبلغ را جذب کنند.
مهمترین بخش در همکاری های نظامی میان ایران و روسیه در آینده، بخش سلاح های ضد موشکی و ضد هوایی خواهد بود.
در اواخر سال 2007 میلادی ایران قراردادی را با روسیه برای واردات پنج سامانه از موشک های اس 300 - بی ام او -1 امضا کرد که ارزش این قرار داد 800 میلیون دلار اعلام شده بود.
در صورت لغو این قرارداد ، روسیه مکلف به پرداخت 10 درصد کل این مبلغ به ایران به عنوان غرامت است.
روسیه همچنین به ایران به عنوان مشتری احتمالی مجموعه موشک های میان برد از نوع "بوک - ام 2 آی"  نگاه می کند.
احتمالا ایران این سامانه را برای تکمیل سیستم دفاعی هماهنگ در کشور خود نیاز دارد.
کارشناسان می گویند ایران برای راه اندازی سیستم دفاعی هماهنگ در خاک خود نیازمند خرید 18 تا 36  مجموعه موشکی است.
در ماه ژانویه گذشته هم روسیه 29 سامانه موشکی با برد کوتاه از نوع "توپ - ام 1 " به ایران منتقل کرد. بهای این قرارداد 700 میلیون دلار اعلام شد.
این سامانه ها در اطراف مراکز دولتی و نظامی ایران مستقر شدند.
ایران همچنین اعلام کرد قصد دارد یک هزار موشک از نوع " ایگلا "را خریداری کند که قیمت کل آنها 500 میلیون دلار خواهد بود.
طرف ایرانی به دنبال خرید سامانه های رادار روسی از نوع " گاما - دی ای و کاستا - 2 اف 2 " است که اگر روسیه این رادارها را به ایران نفروشد، رقمی بین 100 تا 200 میلیون دلار زیان خواهد دید.
در صورتی که روسیه فروش سلاح به ایران را متوقف کند، تنها در بخش موشک ها و سامانه های ضد هوایی زیانی به میزان یک میلیارد و 800 میلیارد دلار تا دو میلیارد و 200 میلیارد متحمل خواهد شد.
پیش بینی شده است حجم این زیان در بخش تسلیحات دریایی بین سال های 2010 تا 2025 به رقم دو میلیارد و 200 میلیون دلار تا سه میلیارد و 200 میلیون دلار می رسد.
در بخش هواپیماهای جنگی هم، لغو همکای نظامی ایران و روسیه، زیانی معادل سه میلیارد و 400 میلیون دلار تا سه میلیارد و 700 میلیون دلار را متوجه مسکو می کند.
براساس گزارش مرکز تحلیل تجارت بین المللی سلاح در روسیه، در بخش فناوری های نظامی مورد کاربرد در نیروی هوایی نیز زیان محتمل برای روسیه از بابت لغو همکاری با ایران، دو میلیارد و صد میلیون دلار تا دو میلیارد و 500 میلیون دلار خواهد بود.
در بخش بالگردهای نظامی هم زیان های احتمالی روسیه از لغو همکاری با ایران به یک میلیارد و یکصد میلیون دلار خواهد رسید.
همچنین لغو همکاری های ایران و روسیه در زمینه هوافضا نیز 200 میلیون دلار زبان برای مسکو در پی دارد.
زیان روسیه از توقف فروش قطعات کالاهای نظامی روسی فروخته شده به ایران نیز به رقم  200 تا 250 میلیون دلار می رسد.

رضا بازدید : 24 پنجشنبه 03 مرداد 1392 نظرات (0)

اگر ما را تحریم کنید،روزه می گیریم
کلیپی صوتی از صحبت های امام خمینی (ره) در مورد تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران”اگر ما را تحریم کنید روزه می گیریم ما آبرویمان را با شکم عوض نمی کنیم…”

سلامتی اقایمان رهبری صلوات

رضا بازدید : 12 پنجشنبه 03 مرداد 1392 نظرات (0)
شايد از سر همين بهت است كه يكي از مقامات بلندپايه ارتش امريكا عاجزانه مي‌گويد: «من اگر او را ببينم، خيلي ساده از او خواهم پرسيد كه از ما چه مي‌خواهد؟!»
جوان آنلاین - اينجا داخل ايران اسلامي، آنها كه او را مي‌شناسند، از حجب و تواضع و آرامش او مي‌گويند، مردي كه برخلاف آنچه امريكايي‌ها مي‌گويند، مرموز نيست.

هر قدر كه داخل ايران، او را كم مي‌شناسند، خارج از اين مرزهاي جغرافيايي، قصه‌هاي حيرت‌آوري از او بر سر زبان‌هاست كه با آميخته‌اي از راست و دروغ، شبحي ترسناك و هول انگيز از او ارائه مي‌دهد كه گويي همه منافع امريكايي‌ها را در خاورميانه به خطر انداخته است و جالب آنكه هر قدر آنها او را ترسناك‌تر و هول‌انگيزتر معرفي مي‌كنند، اينجا داخل ايران اسلامي، آنها كه او را مي‌شناسند، از حجب و تواضع و آرامش او مي‌گويند، مردي كه برخلاف آنچه امريكايي‌ها مي‌گويند، مرموز نيست.

هر قدر او آرام و بي‌سر و صدا مي‌رود و مي‌آيد و كارهايش را انجام مي‌دهد، بيرون از مرزهاي جمهوري اسلامي در مورد او، يعني سردار سرلشكر قاسم سليماني، فرمانده سپاه قدس ايران خيلي خبرها هست. آنها از او و سپاه تحت امرش مي‌ترسند و همين ترس سرآغاز خبرهاي بعدي است، آنها او را تروريست مي‌خوانند، بارها و بارها تحريمش مي‌كنند، به او اتهام دخالت در امور ساير كشورها را مي‌زنند، او را فردي بسيار قدرتمند در عرصه سياست خارجي جمهوري اسلامي در خاورميانه توصيف مي‌كنند، او را متهم پرونده ترور رفيق حريري مي‌دانند و سرانجام آنكه، آنها در كنگره امريكا، صريحاً و رسماً پيشنهاد ترور او را مي‌دهند! شايد تعجبي هم نباشد، آخر آنها از مبارزه با قاسم سليماني و نيروهايش ناتوان شده‌اند، به همين سادگي!

و اين البته همه آن چيزي نيست كه در مورد او گفته مي‌شود. روزنامه انگليسي گاردين در مورد قاسم سليماني مي‌نويسد: «حتي كساني كه سليماني را دوست ندارند، او را فردي با هوش مي‌دانند. بسياري از مقامات امريكا كه اين چند ساله را صرف متوقف كردن كار افراد وفادار به سليماني كرده‌اند، مي‌گويند مايل هستند او را ببينند و معتقدند كه مبهوت كارهاي او شده‌اند.»

شايد از سر همين بهت است كه يكي از مقامات بلندپايه ارتش امريكا عاجزانه مي‌گويد: «من اگر او را ببينم، خيلي ساده از او خواهم پرسيد كه از ما چه مي‌خواهد؟!»

واقعيت آن است كه گرچه غربي‌ها او را ژنرال مي‌نامند و او فرمانده يك نيروي نظامي است و امريكايي‌ها دوست دارند قبل از هر چيز او يك تروريست به نظر برسد كه فقط با عمليات‌هاي نظامي به اهدافش دست مي‌يابد، اما خود نيز نمي‌توانند معترف نباشند كه او، بي‌آنكه وارد عرصه نظامي شود، از بعد سياسي به پيروزي دست مي‌يابد، اتفاقي كه او با تكيه بر ويژگي‌هاي اخلاقي‌اش و تكيه بر اصول انقلاب اسلامي كه منشأ منش رفتاري او نيز هست، رقم مي‌زند، نه با تكيه بر قدرت نظامي‌اش.

روزنامه امريكايي «مك كلثي» در سي‌ام مارس ۲۰۰۸ گزارش داده بود: «سليماني براي توقف درگيري‌ها ميان نيروهاي امنيتي عراق كه بيشترشان شيعه هستند و نيروهاي راديكال مقتدي صدر در شهر بصره، پا در مياني كرده است. . . يكي از نخستين و مهمترين پيروزي‌هاي سليماني بر امريكا در عراق، ايجاد برتري سياسي بود، نه نظامي.

وي در ژانويه سال ۲۰۰۵، زماني به عراق آمد كه عراقي‌ها براي نخستين بار پس از سقوط صدام حسين، به پاي صندوق‌هاي رأي مي‌رفتند. در حالي كه امريكا حمايت شديدي از نخست‌وزير شدن اياد علاوي مي‌كرد، سليماني فعاليت خود را در حمايت از شيعيان طرفدار ايران آغازكرد و به شدت به راهنمايي آنان براي پيروزي در انتخابات پرداخت. پس از انتخابات، بوش انگشت‌هاي رنگي مردم عراق را پيروزي بزرگي براي دمكراسي دانست، اما علاوي و متحدانش شكست خوردند.»

زلماي خليل‌زاد، سفير سابق امريكا در افغانستان نيز مي‌گويد: «همان‌قدر كه مقامات امريكايي سليماني را به جنگ افروزي متهم مي‌كنند، او در ايجاد صلح نيز براي رسيدن به اهدافش فعال بوده است. او در پايان دادن به درگيري‌هاي نيروهاي مقتدي صدر و نيروهاي عراقي در بصره، نقشي حياتي داشت، تهديدي كه مي‌رفت ناآرامي‌هاي آن گسترش يافته و پيامدهاي وخيمي به ويژه براي منابع نفتي عراق در پي داشته باشد.»

يكي از نمايندگان مجلس عراق كه از دستياران ارشد نوري المالكي هم هست، درباره سردار سليماني مي‌گويد: «او فقط يكبار در اين هشت ساله به عراق آمده است. او فردي است كه آرام سخن مي‌گويد و منطقي و بسيار مؤدب است. وقتي با او حرف مي‌زنيد، بسيار ساده برخورد مي‌كند. تا زماني كه پشتوانه او را نشناسيد، نمي‌دانيد چه قدرتي دارد، هيچ كسي نمي‌تواند با او بجنگد.»

سردار قاسم سلیمانی و سردار شهید کاظمی در دوران دفاع مقدس


قاسم سليماني آن گونه كه آنها در موردش نقل مي‌كنند، بي‌محافظ و فقط با دو همراه، به عراق رفته و در منطقه حفاظت شده توسط امريكايي‌ها، موسوم به منطقه سبز حضور يافته و ديدارهايش را در كمال آرامش سروسامان داده و بعد به ايران بازگشته است!

خيلي فرقي نمي‌كند كه اين ادعاها چقدر مستند است يا حتي چقدر مي‌تواند صحيح باشد؛ همين مؤلفه‌ها و قصه‌هاي راست و دروغ ديگري كه از او مي‌گويند، براي ذهن شهروندان غربي كه مقهور شانتاژهاي رسانه‌اي دولت هايشان هستند، كفايت مي‌كند تا به نمايندگان كنگره امريكا معترض نشوند كه چرا دور هم نشسته‌ايد و با صراحتي باور نكردني، پيشنهاد ترور مي‌دهيد!

 اين ادعاها براي پروپيمان كردن پروژه ايران‌هراسي و به طور اخص، سپاه هراسي كفايت مي‌كند؛ حتي اگر دليلي بر درستي‌شان اقامه نشود! ذهن شهروند غربي، براي فريب چنين تبليغاتي را خوردن، از مدت‌ها قبل آماده شده است. او به ديدن و شنيدن افسانه‌هاي هاليوودي عادت دارد!

ما اما به قصه‌هاي هاليوودي عادت نداريم، آرمان ما حقيقت اتفاقي است كه روز دهم محرم سال ۶۱ هجري در صحراي كربلا روي داده است. اين است كه مي‌گوييم كسي از آن جماعت امريكايي اگر توان ترور حاج قاسم سليماني را داشت، درنگ نمي‌كرد. اين است كه در برابر پيشنهاد ترور او مي‌گوييم: بسم الله اگر حريف مايي!

قاسم سليماني مرموز نيست اما فرمانده سپاه قدس ايران است و همين فرمانده سپاه قدس ايران بودنش، كافي است تا جماعت امريكايي از او بترسند و در توجيه اين ترس خويش، او را به نحوي اغراق‌آميز، ترسناك معرفي كنند. بر اين جماعت حرجي هم نيست البته؛ چه آنكه آدم ترسيده، اگر نخواهد كه ترسو لقب بگيرد، بايد علت ترس را ترسناك و ترسناك‌تر معرفي كند تا ترسش توجيه شود.

اينها، همه كه گفتيم، آن هم از قول آنهايي كه خارج مرزهاي جمهوري اسلامي ايران هستند، تنها يك روي سكه بود؛ روي اشداء علي الكفار سردار قاسم سليماني؛ اين روي سكه اما، در داخل مرزهاي عقيدتي انقلاب اسلامي، او تمام قد سرباز ولايت است. از آن جنس آدم‌هايي كه مكلف به تكليفند و همه حياتش را از جواني تاكنون، وقف نهضت حضرت روح الله كرده است. اين روي سكه، او، رحماء بينهم است.

جنگ كه شد، قاسم سليماني جوان بنايي بود در كرمان؛ متولد اسفند ۱۳۳۶. سرش هم گرم كار خودش. جنگ كه شد، بنايي را همان جا رها كرد و راهي جبهه شد. كمي بعدتر، اين جوان بسيجي فرمانده بسيجي‌هاي هم‌ولايتي‌اش شد و بعد‌تر لشكري از همين بسيجي‌هاي آفتاب سوخته كوير تشكيل داد كه شد لشكر ۴۱ ثارالله.

جنگ كه تمام شد، امنيت آن خطه كويري را كه مستعد جولان اشرار بود به او سپردند و هنوز هم، هر قدر او، ميان مردم كشورش ناشناخته باشد، مردم سيستان و بلوچستان و كرمان خوب مي‌دانند كه در آن سال‌هاي فرماندهي او، امن‌ترين دوران را گذرانده‌اند.

سال ۱۳۷۹، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، فرماندهي كل قوا، او را به تهران فراخواند و مسئوليت سپاه قدس را به او سپرد. مسئوليتي كه قاسم سليماني را به كابوسي در ذهن امريكايي‌ها بدل ساخت. كابوسي كه اگر دستشان برسد، خيلي زود، همچون عماد مغنيه ترورش خواهند كرد!

كابوسي كه همان قدر كه غربي‌ها را مي‌ترساند، به جان ما، غروري مقدس مي‌ريزد و اينها اين روي سكه اوست، روي رحماء بينهم قاسم سليماني، فرماندهي با صلابت، با موهايي جوگندمي و بدني لاغر و صورتي آفتاب سوخته و نگاهي محجوب و آرام. فرماندهي كه در ميان هم‌ولايتي هايش و در مراسمات و مجالس‌شان، خيلي خاكي و خودماني حضور دارد. فرماندهي كه اگر لباس نظامي تنش نباشد، كسي حدس هم نخواهد زد كه او يك فرمانده نظامي است. فرماندهي كه در خارج از مرزهاي جمهوري اسلامي، بسيار شناخته شده‌تر از داخل مرزهاست.

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما در مورد رابطه ی ایران با آمریکا چیست ؟؟؟؟؟؟
    درباره ی ما


    یا امام رضا

    آمار سایت
  • کل مطالب : 41
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 225
  • بازدید کلی : 4,896
  • عکس
    .menutitle{padding:5px 3px 5px 3px;border: 1px #000000 solid;font:9pt tahoma;border-bottom:0px;text-align:right;margin-top:10px;-moz-border-radius:5px;-moz-border-radius-bottomright:0px;-moz-border-radius-bottomleft:0px;} .menubody{padding:5px 3px 5px 3px;border: 1px #000000 solid;font:9pt tahoma;text-align:right;margin-bottom:10px;-moz-border-radius:5px;-moz-border-radius-topright:0px;-moz-border-radius-topleft:0px;} عکس

    عکس

    عکس